Damska treść

Chanel - historia marki

Perfumy marki Chanel należą do wyjątkowo cenionych i pożądanych. Od niemalże stu lat są symbolem: elegancji, prestiżu czy dobrego smaku. Co więcej - stały się jednym z symboli mody i stylu dwudziestego wieku. Wszystko za sprawą ich twórczyni, niezwykle znanej i wpływowej; a także kontrowersyjnej Coco Chanel. To właśnie wyobraźnia i gust tej, żyjącej na przełomie dziewiętnastego i dwudziestego wieku kreatorki mody sprawiły, że nazwa marki aż po dziś dzień powoduje szybsze bicie serca u jej miłośników. Ale jak to wszystko się zaczęło? I jak wyglądała historia tego przedsięwzięcia.

Matka perfum

Coco, a właściwie Gabrielle Bonheur Chanel żyła w latach 1883-1971, z pewnością był to okres czasu, w którym świat przechodził ogromne zmiany. Nie inaczej było w świecie mody. Chanel początkowo była znana jako projektantka mody, która począwszy od roku 1915 na dobre zrewolucjonizowała modę dla pań. Jej projekty były czymś zupełnie nowym. Zupełnie odbiegającym od ogólnie przyjętych zasad obowiązujących w modzie damskiej. Prosty krój, niemalże sportowy; ubrania pozbawione charakterystycznych dla epoki ozdób- siłą rzeczy musiały budzić ogromne kontrowersje wśród odbiorców. Pomimo tego Chanel dzięki temu na trwałe zmieniła postrzeganie słowa moda, otwierając tym samym drogę innym projektantom, którzy mieli w przyszłości podążać wyznaczoną przez nią ścieżką.

Chanel No. 5 - narodziny marki

Rok 1921 ponad wszelką wątpliwość jest bardzo ważną datą w historii perfum. To właśnie wtedy uznana już projektantka postanowiła rozszerzyć działalność i wprowadzić na rynek nowych zapach perfum. Ich nazwa (oprócz nazwiska projektantki) zawierała także cyfrę "5". Gdyż według jej relacji dopiero za piątym razem udało się uzyskać finalny zapach. Produkt z miejsca stał się hitem i odniósł bardzo duży sukces komercyjny. Co więcej stał się symbolem najlepszych perfum. Nazwa produktu przeszła nawet do języka potocznego i była uosobieniem najpiękniejszego zapachu. Okres II Wojny Światowej to czas, kiedy Chanel koncentruje się na pracy nad nowymi perfumami. Skutkiem tego jest (mająca miejsce już po wojnie) premiera zapachu Chanel No. 19. Projektantka aż do samej śmierci w roku 1971 bardzo dużą wagę przykładała do rozwoju swojej marki perfum.

Całe szczęście perfumy Chanel, to nie tylko historia. Ale także teraźniejszość i przyszłość o pięknym zapachu. Również w Polsce rośnie zainteresowanie tymi perfumami. Perfumy możemy kupić na przykład w sklepie perfumy.pl. Radując się ich wonią tak, jak robią to gwiazd

Powiązane artykuły

Rola opakowań w doświadczeniu marki kosmetycznej

Zauroczenie konsumentów marką kosmetyczną nie kończy się na skuteczności formuły produktu. Znaczącą rolę odgrywa także estetyka i funkcjonalność opakowania, które staje się integralną częścią doświ...

4 czerwiec 2024 /
UR
Czytaj więcej

Kosmetyki do skóry dojrzałej

Skóra dojrzała wymaga zastosowania szczególnie uważnej pielęgnacji. Wraz z wiekiem traci ona bowiem jędrność, staje się coraz bardziej skłonna do przesuszeń i podrażnień, a co za tym idzie - nieprz...

29 kwiecień 2020 /
DZ
Czytaj więcej

Krótka historia perfum

Perfumy towarzyszą nam praktycznie każdego dnia. Ale mało kto zdaje sobie sprawę co tak naprawdę oznacza ta nazwa. „Per fumum” to połączenie dwóch łacińskich słów, które w wolnym tłumaczeniu oznacz...

11 kwiecień 2019 /
PR
Czytaj więcej